מחלות זיהומיות

איך מאבחנים מחלה זיהומית?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבחוןמחלות זיהומיות, הנגרמות על ידי הדבקות בחיידק, בפטרייה או בווירוס, מלוות לרוב בשורה של תסמינים. חלק מהמחלות הזיהומיות משפיעות על איבר אחד בגוף או על קבוצה של כמה איברים וחלק משפיעות על הגוף כולו ויכולות לגרום לנזק רב מערכתי. ישנן מחלות זיהומיות הנחשבות למסכנות חיים ויש כאלו החולפות מעצמן בתוך מספר ימים.

סוגים שונים של מחלות זיהומיות

מחלות זיהומיות מוכרות הן דלקת ריאות, דלקת גרון, דלקות בעור, זיהומים במערכת העיכול, דלקת בדרכי השתן ועוד. ישנן מחלות על רקע מחלה אוטואימונית מסוימות ומחלות על רקע מחלה זיהומית, לאור חשיפה לפתוגן הרעיל. מחלות אלה מטופלות לרוב על ידי תרופות ייעודיות, העוזרות לחסל את המזהם ובכך מפחיתות את הסיכוי להתפשטותן.

יחד עם זאת, ישנן גם מחלות זיהומיות שאין להם חיסון או מענה טיפולי כלשהו, למעט טיפול תומך, העוזר לחולים בהן להתמודד עם התסמינים השונים הנלווים לאותה מחלה.

אבחון מקדים של המחלה יכול לסייע, במרבית המקרים, בתהליך ההחלמה ולמנוע את התדרדרות או התפשטות המחלה. ככל שמקדימים לבצע אותו, הסיכוי להתגבר עליה במהירות הוא גבוה יותר. לעיתים עשוי האבחון להיות מאתגר מאד, שכן התסמינים הנלווים למחלה זהים לאלה של מחלות אחרות, קלות הרבה יותר. הדבר גורר אבחון שגוי, מתן טיפול לא נכון או אי מתן טיפול והתדרדרות, בסופו של דבר, במצבו הבריאותי של החולה.

שיטות אבחון שונות

אבחון מחלות זיהומיות יכול להציל חיים. האבחון לוקח בחשבון פרמטרים שונים, כמו הסימפטומים שהופיע אצל החולה, האיברים המעורבים במחלה, היכן הוא שהה קודם לכן ומצבו הבריאותי באופן כללי.

במקביל, מתבצעות מספר בדיקות, העוזרות לאתר את סוג המחלה הזיהומית: בדיקות דם – בדיקות אלו נפוצות מאד במקרים של חשש מהדבקות במחלה זיהומית כלשהי והן יכולות לסייע באיתור המחלה.

אחד הסימנים הבולטים להדבקות במחלה זיהומית הוא עליה בתאי הדם הלבנים וגם שינויים בערכים נוספים. בדיקה נוספת שגם אותה מבצעים היא בדיקת שתן. במקרים של דלקות בדרכי השתן או חשד לכך, הבדיקה יכולה לזהות שינויים במידת חומציות השתן, נוכחות של תאי דם לבנים בשתן וגם ניטריטים.

צילום חזה הוא הליך נוסף באבחון שיכול לסייע באבחון מחלות הקשורות לדרכי הנשימה, כמו דלקת ריאות. תרביות הן שיטת אבחון נוספת, בעזרתן ניתן לזהות בצורה מדויקת את המזהם הגורם למחלה ואת הפרופיל שלו.

מדובר בתרביות מסוגים שונים, כמו משטח גרון, תרבית שתן, תרבית ליחה ועוד. תרביות אלו נשלחות למעבדה מיוחדת, שם הן נבחנות באופן מעמיק על ידי אנשי מקצוע, המתמחים בכך. שיטת אבחון מסוג אחת היא ניקור מותני. בעזרת הליך זה, הכולל לקיחת דגימת מנוזל המוח, ניתן לאבחן דלקת קרום המוח.

בנוסף לכל אלו, ישנן שיטות אלטרנטיביות שבהן ניתן לאבחן מחלות וזיהומים. כך למשל במרפאות ביו קיור מתמחים באבחון מחלות וזיהומים בגוף. כמובן טרם הפנייה לטיפול לזה או לטיפול אלטרנטיבי אחר יש לבדוק מול הרופא המטפל אם מותר ולנהוג רק לפי עצתם הרפואית בלבד.

חשוב לדעת

לעיתים יש צורך בשורה של בדיקות שונות ולעיתים נדרשת בדיקה בודדת אחת המצליחה לזהות את מקור המחלה. במקרים מסוימים יש, וכחלק מהמעקב, להמשיך ולבצע בדיקות אלו כדי לבחון את אופי התפשטות המחלה או האם היא נסוגה. הדבר עוזר בבחירת ההליך הטיפולי הנכון שיכול לסייע לחולה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן