מחלות זיהומיות

חיסונים נגד מחלות זיהומיות בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסונים נגד מחלות זיהומיות בחו"ל

חיסונים נגד מחלות זיהומיות בחו"למטיילים בחו"ל, ולא משנה באיזה יעד מדובר, חשופים ללא מעט מחלות ובעיקר למחלות זיהומיות. הסיכון להדבקות במחלה כלשהי משתנה בין מדינה אחת לשנייה והוא עולה ככל שרמת התברואה בו נמוכה יותר, ככל שתנאי השהות באותו היעד קשים יותר (למשל, טיול תרמילאים) וגם ככל שהשהייה באותו המקום ארוכה יותר.

לפני שיוצאים אל הטיול, או אפילו לנסיעת עסקים או ביקור קצר ביעד מסוים, ובהנחה שאופי הביקור עונה על חלק מפרמטרים אלה, מומלץ מאד לפנות למרפאת מטיילים ולבדוק מולה האם יש צורך בחיסונים מיוחדים. ניתן למצוא כיום בכל הארץ מרפאות מטיילים, המופעלות על ידי משרד הבריאות. חלקן נמצאות בתוך קופות החולים, חלקן בבתי החולים וחלקן בלשכות הבריאות.

התאמת החיסון לאופי הנסיעה

החיסונים הניתנים ליוצאים לחו"ל מחולקים לשלוש קבוצות. בקבוצה הראשונה מדובר בנוסעים הנוסעים לחו"ל לתקופה קצרה ומתכננים לשהות בישובים עירוניים ובבתי מלון בדרגה גבוהה. הקבוצה השנייה היא קבוצת אנשי העסקים או המטיילים בטיולי מאורגנים למשך זמן של עד 4 שבועות. במידה והטיול כולל ביקור באזורים שבהם ישנה חשיפה למחלות זיהומיות שונות בשל תנאים תברואתיים ירודים או לאור מגע עם אוכלוסייה מקומית, יוגדרו נוסעים אלה כחלק מקבוצת מטיילים שלישית.

הקבוצה השלישית הם אלה היוצאים לטיול תרמילאים או מטיילים בטיול מאורגן החשופים למחלות זיהומיות, טיול שהוא למעלה מ – 4 שבועות. נכון להיום, ועל פי הנחיותיו של משרד הבריאות המתבססות על הנחיותיו של ארגון הבריאות העולמי, על נוסע המתכנן לבקר במדינה מתפתחת, בין אם במסגרת נסיעה קצרה או ארוכה ובין אם במסגרת נסיעה עסקית, לפנות לקבלת יעוץ טרם הנסיעה כדי להתחסן מפני מחלות אפשרויות ולקבל גם טיפול תרופתי נגד מלריה בעת הצורך.

החיסונים הנדרשים

ישנם סוגים שונים של חיסונים נגד מחלות זיהומיות בחו"ל. חיסון נגד צהבת A עוזר למנוע הדבקות במחלת הצהבת, הנחשבת לשכיחה מאד במקומות מסוימים ובעיקר במדינות מתפתחות. הנגיף עובר במים ובמזון נגוע ועשוי לגרום למוות. חיסון נגד צהבת B מגן על המקבלים אותו מפני דלקת נגיפית B, המועברת בעת קיום יחסי מין שאינם מוגנים או בעת מגע עם דם נגוע.

חיסון נגד טיפוס הבטן הוא חיסון נוסף המומלץ למטיילים המתכננים לבקר בהודו ובנפאל. חיסון נגד פוליו, שיתוק ילדים, מומלץ מאד לטסים למדינות הנגועות במחלה, כמו אפריקה ואסיה. חיסון נגד דלקת קרום המוח מיועד לאלה המתכננים טיול תרמילאים למשך תקופה של למעלה מ – 4 שבועות ובעיקר למדינות אפריקה, היכן שישנה שכיחות גבוהה מאד של המחלה. חיסון נגד טטנוס מומלץ לכלל המטיילים, אך בעיקר לאלה המתכננים לטייל באזורים נידחים.

חיסונים נוספים הם חיסון נגד קדחת צהובה המיועד לטסים למדינות אפריקה ומדינות דרום אמריקה, חיסון נגד דלקת מוח יפנית המיועדת לטסים למדינות אסיה ובמיוחד לאזורים כפריים בהן וגם חיסון נגד שפעת המומלץ לכל מי שמתכנן לטייל במהלך עונת החורף באותו היעד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן