מחלות זיהומיות

זכויות הסובלים ממחלה זיהומית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות הסובלים ממחלה זיהומיתישנן הרבה מאוד מחלות אשר נובעות מזיהום או מובילות לזיהום. מחלה הנובעת מזיהום יכולה להיות קלה יחסית, כך שהחולה מחלים אף ללא טיפול אך זיהום יכול להיות גם קשה מאוד ואף להוביל לסכנת חיים.

אילו גורמים יכולים להביא למחלה זיהומית? חיידק, למשל, הינו גורם מזהם מאוד נפוץ וכך גם נגיף או ווירוס. זיהומים יכולים להיות תוצאה של בקטריות, טפילים (פרזיטים) וכן פטריות. מי שסובל ממחלה זיהומית קשה עשוי בהחלט להיות זכאי לזכויות שונות. הללו יכולות להיות מגולמות בכסף, בטיפולים או בהיבטים אחרים.

מחלה זיהומית – זכאות לאבחון

אחד ההיבטים הנפוצים של מחלה זיהומית בא לידי ביטוי בעליה בחום הגוף. עלית החום כשלעצמה איננה בהכרח מהווה סכנה אולם עליה מהירה ועזה בחום הגוף עלולה גם להביא להזיות, התייבשות וקריסה של איברים ואף למוות.

על מנת לצמצם את חומרת המצב, על מנת להעניק את הטיפול הנאות וכדי למנוע סכנה, זכאים החולים במחלות זיהומיות לאבחון רפואי. האבחון בדרך כלל הינו תהליך המתבצע ברפואה הציבורית וגם הטיפול ניתן, ככל האפשר, על בסיס סל התרופות.

כיצד ניתן לאבחן מחלה זיהומית? כפי שהוזכר, עליה בחום הגוף מקושרת לרוב למחלה מסוג זה. אך על מנת לאתר באמת את סוג הזיהום וטיבו יש צרוך לבצע בדיקת דם. בדיקת הדם מספקת ראיות לתהליכים זיהומיים באמצעות ספירת דם. כאשר מבינים את גורם הזיהום, הטיפול יהיה ממוקד ונכון יותר.

מלבד בדיקת דם, ניתן לאתר את אופי המחלה הזיהומית גם בשיטות נוספות. למשל, ניתן להיעזר בהדמיות קליניות, צילומי רנטגן, סריקת CT או MRI וכן בדיקת שתן (אם יש חשד להופעת מחלה זיהומית בדרכי השתן). לעיתים גם יהיה צורך לקחת דגימת רקמה לצורך המשך בירור.

זכויות וביטוח לאומי

במידה והמחלה הזיהומית הינה תוצאה של מצב רפואי חמור, אם נלווים כאבים חזקים, אם נדרש אשפוז וישנו אובדן חלקי או מלא של כושר העבודה (לתקופה קצרה או לעיתים לצמיתות), אין די באבחון ואף לא בטיפול. כאשר מדובר בזכויות כספיות, יש צורך לערב את ביטוח לאומי וכמובן שיש להעביר מסמכים רפואיים שיעידו על אופי המחלה ועל השלכותיה מבחינה תפקודית.

מחלות דלקתיות עשויות בהחלט להביא למצב רפואי לא פשוט, עם השלכות ממושכות. יש מחלות שפוגעות בכלי הדם, בלב, בכבד ובאיברים פנימיים אחרים. ישנן דלקות שיכולות לפגוע בפוריות ויש עוד דוגמאות רבות אחרות.

על מנת לקבל את הזכויות המתאימות מביטוח לאומי, יש לא רק למסור מסמכים רפואיים וחוות דעת מלומדות אלא גם להתייצב בפני וועדה רפואית. רק לוועדה ישנה הסמכות להכיר במחלה הדלקתית כגורם המקנה נכות וכך – פתוחה הדרך למימוש הזכויות.

ועדה רפואית ואחוזי נכות

אנשים החולים במחלה זיהומית קשה יוכלו לקבל קצבאות שונות, כגון קצבת נכות כללית. יש גם קצבאות נוספות שיכולות לבוא בחשבון, כגון הקצבה לשירותים מיוחדים. כאן נכנסת לתמונה הוועדה הרפואית, שצריכה לפגוש את החולה, לנתח את משמעות המסמכים לקבל מידע על הסימפטומים ואז, להחליט האם ישנה הצדקה להכיר באחוזי נכות – הן מבחינה תפקודית והן מבחינה רפואית.

בוועדה הרפואית יושב רופא, הסמכות המקצועית בעלת הידע במחלות זיהומיות שונות. בנוסף, ישנו גם מזכיר הוועדה, שאחראי להכין פרוטוקול. לאחר שנקבע האם החולה הינו בעל אחוזי נכות רפואית משמעותיים, תינתן קביעה לגבי נכות תפקודית – ורמת הירידה בכושר העבודה.

יש לציין שהוועדה הרפואית אמנם קצרה, אבל משמעותה ניכרת. במידה והחלטת הוועדה תהיה שלילית, ניתן להגיש ערעור אולם עדיף להתכונן מראש לוועדה – עם כל המסמכים וחוות הדעת שיוכלו לסייע.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן