מחלות זיהומיות

זיהומים בבתי חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חשיפתם של חולים, בבתי החולים השונים בארץ (או בעולם באופן כללי) לחיידקים רבים, וזאת יחד עם העלייה במספר הזיהומים שמהם סובלים אותם חולים, הפכו את העניין לנושא מדובר, הדורש לא מעט תשומת לב וגם מחקר רב.

זיהומים בבית החולים הם תופעה נפוצה מאד, לצערנו, ובלא מעט מקרים קשה למנוע אותם. יחד עם זאת, הקפדה על כמה כללים יכולה להפחית את החשיפה להם (עד כמה שניתן) ובמקביל גם במניעת הזיהום הבא.

חיידקים עמידים וזיהומים רבים

על פי בדיקות שנעשו בנושא נמצא כי לפחות 10 אחוזים מהחולים המאושפזים בבתי החולים הכלליים "חוטפים" זיהום כלשהו, כשבדרך כלל מדובר בזיהום כתוצאה מחשיפה לחיידק העמיד בתכשירים אנטיביוטיים שונים. הדבר מוביל לתמותה גבוהה מאד ולהשקעת כספים רבים כדי למנוע זיהומים.

העובדה שאותם חיידקים עמידים לתכשירים אנטיביוטיים, הופכת את הטיפול וגם את ההתמודדות עם הנושא למסובך ומאתגר מאד ולחיפוש אחר טיפולים יעילים יותר וזאת לצד הקפדה על התנהלות חכמה יותר בבתי החולים, הן מצדם של החולים עצמם, אך בעיקר מצדו של הצוות הרפואי.

סוג החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה, ששכיחותם גבוהה מאד בבתי החולים, משתנה בין מחלקה אחת לשנייה וגם תלוי באופי האוכלוסייה המאושפז במקום. החשופים העיקריים לזיהומים בבתי החולים הם חולים המאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ (קרוב ל – 100 אחוזים מהם סובלים מזיהומים) ובבתי החולים הגדולים. זאת, בהשוואה לאלה, המאושפזים במחלקות הרגילות ובבתי חולים קטנים.

בנוסף, מבוגרים סובלים מכך יותר מילדים, שכן שיעורם של החיידקים העמידים בקרב אוכלוסיית הצעירים נמוך יותר בהשוואה לזו של המבוגרים.

מניעת הדבקות בזיהומים

למניעה יש תפקיד חשוב מאד ואפשר לעשות אותה במספר דרכים. הדרך היעילה ביותר המומלצת כיום כחלק ממניעת הזיהומים בבתי החולים היא שחרור מוקדם ככל שניתן או מניעת עיכוב בשחרור החולה הביתה.

הדבר רלוונטי כמובן במידה וזה אפשרי וניתן לשחרר את החולה לביתו לאור מצבו הרפואי. שהייה ממושכת בבית החולים חושפת את החולה לזיהומים רבים וככל שמקצרים אותה כך גם מקטינים את הסיכון לזיהום. הקפדה על כללי היגיינה בסיסיים, כמו למשל חיטוי ידיים לאחר השימוש בציוד של בית החולים ולאחר הביקור בבתי השימוש יכול למנוע את העברת הזיהום מחולה אחד לשני.

גם הימנעות מהשארת המחט בידו של המטופל לאחר שאיננו מקבל תרופות יכולה אף היא לעזור בכך וכן הוצאות קטטר במידה ואין בו יותר צורך. מניעת כניסתם של מבקרים חולים היא דרך נוספת למנוע זיהומים בבתי החולים.

חולים המאושפזים בבית החולים סובלים פעמים רבות ממערכת חיסון חלשה יותר, ממחלות שונים וגם עוברים טיפולים תרופתיים המעלים את סיכויים להידבק במחלות ובזיהומים. כדי לשמור על בריאותם ככל שניתן, כדאי למנוע את כניסתם של מבקרים חולים וכך לצמצם את הסכנות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן