מחלות זיהומיות

חיסונים לעובדי מערכת הבריאות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסונים לעובדי מערכת הבריאות

חיסונים לעובדי מערכת הבריאותעובדי מערכת הבריאות, בניגוד לעובדים בתחומים אחרים, חשופים ללא מעט מחלות וזיהומים, העשויים להיות קטלניים. מעבר להדבקות במחלות השונות ולהתמודדות עם תסמינים רבים שהן מביאות איתן, עשויים אותם עובדים גם להעביר את המחלה לאוכלוסיות נוספות, ובעיקר לחולים שבהם הם מטפלים, הנחשבים לאוכלוסייה פגיעה מאד.

מסיבות אלו החליט משרד הבריאות לחייב את עובדי מערכת הבריאות בארץ בקבלת חיסונים מפני מספר מחלות, שלהן קיים חיסון הידוע כיעיל ובטוח.

מי מחויב בקבלת החיסונים

על פי חוזה מנכ"ל מאוגוסט 2016, מחויבים עובדי מערכת הבריאות בחיסונים. עובדי מערכת הבריאות הם כל אלה העובדים במערכות הבריאות השונות בארץ, בין אם בתשלום ובין אם בהתנדבות, בין אם הם תושבי ישראל ובין אם תיירים. בין אם אלה רופאים עצמאיים או עובדי קבלן, כל אלה, המגיעים במגע עם חולים או מגיעים במגע עם נוזלי גופם של החולים או עם הפרשותיהם, מחויבים לקבל חיסונים.

אלה יכולים להיות עובדים בבתי החולים עצמם, במכונים, במעבדות, במכבסות, במרפאות הקהילה, בבתי אבות, בשירות הבריאות לתלמיד, בתחנות לטיפת חלב וגם באמבולנסים. עובדי מערכת הבריאות הנדרשים בקבלת חיסונים הם גם עובדי מנהל בתפקידים שונים וגם תועמלנים רפואיים הבאים במגע עם מטופלים או עם הפרשות המטופלים.

החיסונים הנדרשים

החיסונים הנדרשים לעובדי מערכת הבריאות הם כדלקמן: שעלת, חזרת, שפעת, טטנוס דיפטריה, חצבת, אדמת, שיתוק ילדים, אבעבועות רוח, דלקת כבד נגיפית מסוג B ותבחין טוברקולין לשחפת. עובדי בריאות העובדים עם תינוקות עד לגיל שנה מחייבים לקבל חיסון נגד שעלת ועובדי בריאות העובדים עם חולים מדוכאי חיסון מחויבים לקבל חיסון נגד חצבת, אדמת אבעבועות רוח וחזרת.

אי קבלת החיסונים, בין אם אחד, שניים או כולם, עשויה לסכן הן את בריאותו של העובד עצמו והן את בריאותם של החולים שאיתם הוא בא במגע. במידה ועובדים אינם מקבלים את החיסונים, תיאסר נוכחותם בתחומים מוגדרים.

חשוב לדעת

החיסונים ניתנים לעובדי מערכת הבריאות על ידי מעסיקיהם ובמימונם. כדי לקבל את החיסונים יש להגיע אל המקום המחסם עם פנקס חיסונים או מסמך כלשהו המעיד על החיסונים שקיבל העובד בעבר. מחובתו של המעסיק היא לפעול למתן חיסונים לכלל עובדי מערכת הבריאות שאותם הוא מעסיק, לרבות עובדים המגיעים אליו מספקים חיצוניים וגם עובדי קבלן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן