מחלות זיהומיות

רשלנות רפואית באבחון של מחלות זיהומיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רשלנות רפואית באבחון של מחלות זיהומיותמחלה זיהומית, במידה ולא מאבחנים אותה כראוי ולא מציעים לסובל ממנה את הטיפול הראוי, יכולה להפוך לקטלנית במיוחד ולמסכנת חיים.

ישנן מחלות זיהומיות הנחשבות לנפוצות יותר במדינות עולם שלישי, בעוד שבמדינות מערביות כמעט ואינן קיימות, וישנן מחלות וגם זיהומים הנחשבים לשכיחים במקומות מסוימים, ובעיקר כשתנאי ההיגיינה אינם נאותים. אבחון מוקדם וקבלת טיפול יכולים להציל חיים, בעוד שרשלנות רפואית במסגרת האבחון יכולה לגרום, במקרים מסוימים, למותו של החולה.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מוגדרות ככזו שבה נגרם נזק למטופל כתוצאה ישירה מההליך הרפואי שבוצע או לא בוצע. למשל, במידה ולא בוצע אבחון ראוי, לא בוצע אבחון מקצועי או בוצע הליך אבחוני שגוי, ונגרם בשל כך נזק בריאותי לחולה, בין אם זמני, לטווח הארוך או אפילו עד לכדי מוות, הרי שמדובר ברשלנות רפואית.

בהנחה שניתן להוכיח את הקשר שבין ההליך שבוצע או לא בוצע לנזק, אפשר להגיש תביעה לבית המשפט בעזרת עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולתבוע את הזכויות המגיעות לנפגע. מכיוון שמחלות זיהומיות ומצב זיהומי באופן כללי יכולים להיות, כאמור, מסכני חיים, הקפדה על הליך אבחוני ראוי היא השלב החשוב ביותר לפני קבלת הטיפול.

חשיבותו של אבחון נכון

אבחון מצבי זיהום, אבחון מחלות זיהומיות, מסתמך, באופן כללי, על התסמינים שמהם סובל החולה. את המחלות הזיהומיות השונות מאפיינים שורה של תסמינים, שבחלקם ייחודיים אך ורק לאותה מחלה ובחלקם משותפים בין מספר מחלות.

במרבית המקרים חום גבוה, ירידה במשקל, חולשה, כאבים, צמרמורות וגם הזעות יכולים להעיד על מצב זיהומי בגוף. לעיתים גם פריחה עורית, כאבי מפרקים, שיעול ונזלת הם רמזים לכך. האבחון, במקרים כאלה, ומלבד ההתייחסות לסימפטומים, יכלול בדיקות שונות, כמו בדיקת שתן, בדיקת צואה, בדיקת דם ולפעמים גם צילום רנטגן ובדיקות נוספות.

לאחר ההליך האבחוני וזיהוי מקור הזיהום ניתן להתחיל בהליך הטיפולי שיכלול במרבית המקרים תרופות אנטיביוטיות, הניתנות בעירוי או דרך הפה. במידה ומדובר בזיהום פטרייתי, יוצע תכשיר אנטי פטרייתי לסובל מכך ובמידה ומדובר בזיהום נגיפי, תרופה אנטי נגיפית תהיה הפתרון.

לצערנו, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בישראל, הקשורים לאבחון מחלות זיהומיות. אבחון שגוי של הבעיה הרפואית שממנה סובל המטופל ואי זיהויה כבעיה הקשורה לזיהום, ובהמשך מתן מענה טיפולי שאיננו תואם את המחלה הזיהומית עצמה, ייחשבו כרשלנות רפואית.

במקרים כאלה, עשוי מצבו של החולה להתדרדר עד לכדי פגיעה משמעותית במערכות הגוף השונות או באיברים מסוימים באזור הזיהום. במידה והרופא המטפל היה מבצע אבחון נכון, יכול היה החולה גם לקבל את הטיפול הנדרש לו ולהירפא מהמחלה.

הסיבות לאבחון שגוי יכולות להיות רבות. במקרים מסוימים חוסר מקצועיותו של הרופא המאבחן וידע לא מספק הן הסיבות לכך. במקרים אחרים חוסר תשומת לב היא הסיבה. כך או כך, מדובר באירועים חמורים במיוחד המצדיקים הגשת תביעה לבית המשפט.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן