מחלות זיהומיות

דירוג של ארגון הבריאות העולמי – 12 חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דירוג של ארגון הבריאות העולמי – 12 חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה

דירוג של ארגון הבריאות העולמי – 12 חיידקים עמידים לאנטיביוטיקהארגון הבריאות מפרסם דו"ח חדש מסוגו הכולל פירוט של סוגי חיידקי העל העמידים בפני אנטיביוטיקה וזאת תוך מתן הצהרה בדבר הסכנה הקיימת נוכח השימוש הנרחב באנטיביוטיקה אשר עלול להגביר את הזיהומים על ידי חיידקים עמידים.

ארגון הבריאות העולמי מתריע מפני מותם הצפוי של אלפי בני אדם מדי שנה כתוצאה מהתפשטותם של חיידקים העמידים בפני אנטיביוטיקה וזאת בנוסף למחסור בתקנים בבתי החולים וחוסר הקפדה על היגיינה אשר יחדיו מעלים את הסיכון לחשיפה בפני זיהומים מסכני חיים.

מבט לעתיד – אפשרויות הטיפול האנטיביוטי פוחתות

הרשימה כוללת חיידקים עמידים אשר רובם משתייכים לקבוצת החיידקים הגרם שליליים אשר פיתחו חסינות לסוגי אנטיביוטיקה שונים בזכות התפתחות של מוטציות אשר מוגנות בפני מנגנון הפעולה של האנטיביוטיקה ויכולות ביתר קלות לחדור לזרם הדם ולרקמות ולגרום לקריסת מערכות ומוות.

מתוך מבט לעתיד, מתבטאים מומחים בתחום בפסימיות וסבירים כי אפשרויות הטיפול האנטיביוטי פוחתות ויכולת ייצור תרופות חדשות אינה עומדת בקצב התפתחות העמידות של החיידקים.

פרסום הרשימה, כך מקווים בארגון תוביל מדיניות של פיתוח תרופות אנטיביוטיות חדשות נגד חיידקים עמידים תוך צמצום הטיפול האנטיביוטי הקיים אשר מוביל להתפתחות זנים עמידים. הרשימה כוללת את 12 החיידקים הקטלניים והעמידים ביותר:

אצינטובקטר באומני

חיידק השכיח במיוחד בבתי חולים וביחידות לטיפול נמרץ ועמיד בפני רוב סוגי האנטיביוטיקה. החיידק גורם לזיהום בדם, לדלקת ריאות ולזיהומים בפצעים פתוחים. החיידק קטלני בכ-80% ממקרי ההידבקות.

סטאפילוקוק אאוראוס

חיידק אשר בעבר היה מצוי באופן קבוע על גבי העור ובמיוחד בנחיריים. כאשר הוא חודר אל הגוף דרך חתך, פצע פתוח וכן בעת שימוש בקטטרים ובמחטים מזוהמות הוא גורם למחלה קשה העלולה להוביל למוות. החיידק פיתח זן אלים במיוחד בעל עמידות בפני רוב סוגי האנטיביוטיקה.

הליקובקטר פילורי

הליקובקטר פילורי חיידק שכיח מאוד באוכלוסייה אשר נתגלה לעולם הרפואה בשנת 1982 בידי צמד מדנים אוסטרלים אשר זכו על כך בפרס נובל. החיידק גורם לכיב קיבה ובשנים האחרונות פיתח עמידות לאנטיביוטיקה מה שחושף את הנדבקים בו לכיבי קיבה מדממים.

קמפילובקטר

חיידק נפוץ במערכת העיכול ובמזון הגורם לדלקות מעיים, כאבי בטן חמורים וצואה דמית. החיידק מועבר בעיקר על ידי אכילת עוף ובשר אשר לא בושלו כהלכה.

סלמונלה

סלמונלה חיידק אשר נמצא בצואה ומועבר דרך מים מזוהמים, צואה או מזון. החיידק גורם לשלשול דמי ורירי, בחילות והקאות ולחום גבוה. במקרים קשים, החיידק חודר למערכת הדם וגורם לזיהום כללי ואף במקרים מסוימים גם לדלקת קרום המוח ולמוות.

 

נייסריה גונוריאה

חיידק הגורם למחלה הידועה בשמה זיבה. זוהי מחלת מין נפוצה אשר מתפשטת במהירות וכקרוב ל-60 מיליון איש נדבקים בה מדי שנה. המחלה עוברת על ידי מגע מיני וכן בלידה ומתבטאת בכאבים והפרשות באברי המין, חום, דלקת וכאבי בטן. המחלה עלולה להוביל לסיבוכים בלב, במוח ובמפרקים.

סטרפטוקוק פנאומוניה

חיידק הגורם לזיהומים בדם ולדלקת ריאות. לזיהום זה קיים חיסון יעיל אולם בשנים האחרונות נמצא כי החיידק פיתח עמידויות בפני אנטיביוטיקות חזקות במיוחד.

המופילוס אינפלואנזה

חיידק הגורם לדלקת קרום המוח, זיהום בדם ולדלקת ריאות. זהו חיידק קטלני אשר גורם לנזק חמור למערכת העצבים אשר יכולה להוביל לחירשות, פיגור שכלי. החיידק חודר לגוף דרך מערכת הנשימה בזמן שיעול או עיטוש או על ידי מגע עם הפרשות מהאף וליחה.

שיגלה

שיגולוזיס חיידק צואתי המדביק בעיקר במזג אוויר גשום ולח. החיידק מסוכן במיוחד לפעוטות מתחת לגיל 5 והוא מועבר במים ובמזון מזוהמים וכן באמצעות מגע. לאחר ההדבקה, החיידק נמצא במצב דגירה הנמשך מספר ימים ולאחריו הוא גורם לכאבי בטן, חום, הקאות, אובדן תיאבון וחולשה. המאפיין המרכזי של המחלה הוא שלשול מימי, דמי ורירי וקיימת סכנה לפגיעה במערכת העצבים.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן